فروشگاه اینترنتی پتو

فروشگاه اینترنتی پتو

فروشگاه اینترنتی پتو

فروشگاه اینترنتی پتو

فروشگاه اینترنتی پتو

کلمات کلیدی

آسپرین

يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶ ب.ظ

همه چیز درباره عوارض و خواص قرص آسپرین و آسپرین بچه

آسپرین,آسپرین بچه,آسپرین 80,آسپرین چیست,آسپرین بچه و غلظت خون,آسپرین برای جوش,آسپرین در بارداری,آسپرین در دوران بارداری,آسپرین 81,آسپرین و فشار خون,آسپرین بچه در بارداری,آسپرین بچه 80,آسپرین بچه ها,آسپرین بچه برای ورزشکاران,آسپرین بچه قبل از بارداری,آسپرین بچه و بارداری,اسپرین بچه خارجی,آسپرین بچه جویدنی,آسپرین 80 در بارداری,آسپرین 80 و بارداری,آسپرین 80 میلی گرم,آسپرین 80 یا 100,آسپرین 80+بارداری,آسپرین 80 قبل از بارداری,قرص آسپرین 80,خواص آسپرین 80,مصرف آسپرین 80 در بارداری,آسپرین بچه چیست؟,قرص آسپرین چیست,اسپرین برای چیست,اسپرین و استرین چیست,عوارض آسپرین چیست,فواید آسپرین چیست,عوارض قرص آسپرین چیست,آسپرین بچه برای غلظت خون,آسپرین بچه غلظت خون,آسپرین برای جوش صورت,ماسک آسپرین برای جوش,قرص آسپرین برای جوش,اسپرین برای درمان جوش,خواص آسپرین برای جوش,آسپرین جوشان,آسپرین جوش صورت,آسپرین جوش,قرص آسپرین برای جوش صورت,آسپرین در بارداری,مصرف آسپرین در بارداری,قرص آسپرین در بارداری,عوارض آسپرین در بارداری,تجویز آسپرین در بارداری,نقش آسپرین در بارداری,آسپرین در دوران بارداری,مصرف آسپرین در دوران بارداری,قرص آسپرین در دوران بارداری,عوارض آسپرین در دوران بارداری,تجویز آسپرین در دوران بارداری,علت مصرف آسپرین در دوران بارداری,مصرف آسپرین بچه در دوران بارداری,مصرف آسپرین 80 در دوران بارداری,قرص آسپرین بچه در دوران بارداری,آسپرین 81 میلی گرم,آسپرین 81 خارجی,آسپرین 81,قرص آسپرین 81,خواص اسپرین 81,قیمت اسپرین 81,عوارض آسپرین 81,رابطه اسپرین و فشار خون,آسپرین فشار خون,آسپرین فشار خون,آسپرین برای فشار خون,قرص آسپرین و فشار خون,آسپرین و کاهش فشار خون,آسپرین کاهش فشار خون,آسپرین افزایش فشار خون

همه چیز درباره عوارض و خواص قرص آسپرین و آسپرین بچه

آسپرین(استیل سالیسیلیک اسید) دارویی ضد التهاب غیر استروئیدی است که بیشتر مواقع به عنوان ضد درد، تسکین‌دهنده و نوعی تب بر از آن استفاده می‌شود.ایجاد زخم‌های گوارشی و جلوگیری از لخته شدن خون نیز از آثار آن است. ولی امروزه بیشتر برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی، ورم مفاصل، سر درد، بدن درد و… استفاده می‌شود.

جهت مصرف این دارو، به نکات زیر توجه کنید:

از آسپیرینی که بوی سرکه می‌دهد نباید استفاده کرد.

در صورتی که تا یک هفته قبل؛ عمل جراحی لوزه، کشیدن دندان، یا جراحی دندان یا دهان داشته‌اید، آسپیرین را نجوید و تنها کافیست که آن را قورت دهید و همچنین قبل از جراحی نیز باید از مصرف آن خودداری کرد.

آسپیرین را مستقیماً روی دندان یا لثه نگذارید؛ چون باعث سوزش می‌شود.

به کودکان مبتلا به تب یا علائمی شبیه آنفلوآنزایی که ممکن است ناشی از یک ویروس مثل ویروس آبله مرغان یا آنفلوآنزا باشد، آسپیرین ندهید.

(آسپیرین در برخی از موارد با نشانگان «رای » که یک بیماری وخیم است ارتباط داشته است. در این موارد در مورد داروی مناسب با پزشک خود مشورت کنید.)

باید توجه داشت که اگر از این دارو بیش از حد استفاده شود، ممکن است فرد نشانه‌های زیر را در خود ببیند که در چنین شرایطی باید به دکتر مراجعه کند:

صدای زنگ در داخل گوش ها، خواب آلودگی، گیجی، افت شنوایی، اضطراب، هیجان شدید، تنفس تند و عمیق. (عوارض آن ممکن است تشنج و حتی مرگ باشد.)

اگر می‌خواهید این دارو روی معده‌تان اثری منفی نگذارد، آن را با غذا، شیر، داروهای ضداسید، یا با آب مصرف کنید. (جز در قرص‌های پوشش‌دار یا شیاف)

اگر می‌خواهید از دل بهم خوردگیتان جلوگیری کنید، 15 تا 30 دقیقه پس از آن را دراز نکشید.

برای استفاده‌ی راحت‌تر از شیاف آسپیرین، آن را به مدت سی دقیقه قبل از استفاده داخل یخچال بگذارید.

افرادی که سابقه خونریزی معده دارند، نباید آسپیرین مصرف کنند.

هنگام مصرف آسپیرین، اگر فرد مصرفه‌کننده الکل بنوشد، خطر بروز خونریزی معده بالا می‌رود.

اگر به هر چیز(مخصوصاً آسپرین) حساسیت دارید، در دوره‌ی بارداری و یا شیردهی هستید، داروهای دیگری مصرف می‌کنید(داروهای ضدالتهابی غیر استروییدی مثل ایبوپروفین، داروهای ضد انعقادی مثل وارفارین، داروهای خوراکی ضد دیابت، آنتی بیوتیک ها، داروهای ضدسرطان، والپروئیک اسید، پروبنسید و سولفین پیرازون و زیدووودین.)، سابقه یا ابتلا به مشکلات خونریزی دهنده دارید(مثل زخم معده، هموفیلی، و کمبود پلاکت) و یا مبتلا به پولیپ‌های بینی ناشی از آسپیرین، نقرس، کمبود آنزیم G6PD ، فشار خون بالا، بیماری های کبدی، کلیوی و قلبی هستید، این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.

و اگر در دوره‌ی استفاده، علائمی چون سوزش سر دل(ترش کردن غذا)، افزایش وزن، بثورات پوستی، تورم دست و پاها و پلک‌ها، خس خس سینه، مدفوع سیاه‌رنگ و خونریزی از لثه‌ها در هنگام مسواک زدن را در خود مشاهده کردید، مصرف آسپیرین را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

اگر آسپیرین را برای تب یا گلودرد مصرف می‌کنید، و به موارد زیر برخورد کردید، با پزشک خود مشورت کنید:

تبتان بیش از 3 روز طول بکشد، تشدید شود یا علامت جدید به آن اضافه شود.

درد شما بیش از 10 روز طول بکشد و یا اینکه علامت جدیدی به آن اضافه شود.

گلودرد دردناک‌تر شود، بیش از 2 روز به طول انجامد، یا اگر تب، تهوع، استفراغ، بثورات پوستی یا سردرد را در خود مشاهده کردید.

تهیه‌ی آسپرین

برای تهیه‌ی این دارو؛ یک گرم اسید سالسیلیک را داخل ارلن خشک ریخته و ۱/۵ میلی لیتر انیدرید استیک و یک تا دو قطره اسید سولفوریک غلیظ به آن اضافه کنید و با چرخش ارلن، کلیه مواد را با هم مخلوط کنید. ارلن را به مدت ۱۵ دقیقه در حمام آب و در دمای ۵۰ تا۶۰ درجه سانتیگراد نگه دارید و در این مدت محتویات ارلن را با چرخش هم بزنید. سپس ۱۵ میلی لیتر آب سرد به ارلن اضافه کنید. آسپرین به صورت بلورهای جامد پدیدار می‌شود. آن را با قیف بوخنر صاف کنید. برای خالص سازی آسپرین مقدار بدست امده را در ۳ میلی لیتر اتانول و ۷ میلی لیتر آب در گرما حل کرده و کریستالیزه کنید.

در واقع پزشکان برای افرادی که احتمال دارد سکته مغزی کنند داروهایی تجویز می کنند تا احتمال بروز سکته را کم می کند.. داروهای ضد لخته خون، مثل آسپرین، پلاکت های خون را حفظ می کنند که سبب ایجاد لخته می شوند. داروهای ضد لخته خون، مانند وارفارین، برای بازماندگان سکته مغزی تجویز می شوند تا به بیداری بخش خاموش مغزشان کمک کنند. افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند برای درمان این بیماری باید به پزشک مراجعه فرمایند.

آسپرین از جمله عواملی است که موجب افزایش اسید اوریک و ایجاد نقرس می شوند

زخم باز در دیواره معده و ابتدای روده باریک که زخم پتپیک نام دارد و می تواند موجب ایجاد خون در مدفوع شود و بیشتر این زخم ها در اثر یک عفونت باکتریایی به نام هلیکوباکترپیلوری رخ می دهند.توجه داشته باشید که مصرف زیاد داروهای ضد التهابی مثل آسپیرین و بروفن و ناپروکسن هم زخم معده را حاصل می شود

دارویی را بدون تجویز پزشک مصرف نکنید؛ زیرا برخی داروها موجب تشدید آسم می‌شوند. پروپروانولول (ایندرال) یکی از این داروهاست. همچنین آسپرین، ایندومتاسین و بعضی از داروهای قلبی می‌توانند باعث ایجاد تنگی نفس در فرد مستعد شوند.

راههای درمان پادرد ؛ استراحت کافی، استفاده از جوراب واریس، قرار دادن یخ روی پا به مدت پانزده دقیقه، ورزش آرام و حرکات کششی، ماساژ(توسط افراد متخصص)، مصرف آسپرین(با تجویز پزشک)، فیزیوتراپی، کاهش وزن برای افراد چاق، جراحی ئ تزریق استروئید و بی‌حسی موضعی(با تجویز پزشک).

منابع:

سایت تبیان
سایت پرشین پرشیا

آسپرین

  • بندر موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی